Loading...

1969 yılında, New York eyaleti, Elmira kasabasında People’s Place adında bir butik açma fikri geldi aklınıza ve burası kısa zamanda aynı zevkleri ve dünya görüşünü paylaşan gençlerin buluşma noktasına dönüştü. Kıyafet satma fikrine ilham veren şey neydi?
1969, Woodstock’ın yapıldığı yıldı. Bir moda devrimi yaşanıyordu, bir müzik devrimi de elbette. Ben modanın ve müziğin birbirine yaklaştığını gördüm. Eksik olan şey yeni markalar ve bu markaların havalı kıyafetlerini genç Amerikalılara satacak dükkânlardı. Müzisyenler bu yeni nesil kıyafetleri giyiyorlardı ama bunlar ya İngiltere’den geliyordu ya da özel olarak diktiriliyordu. Ben de bu kıyafetleri bulmaya ve kendi dükkânımda müşterilerime bu yeni giyim tarzını sunmaya karar verdim.

Sizin modaya dair hassasiyetinizi bir işe dönüştürdüğünüz ilk örnek People’s Place’ti. Daha sonra kendi markanızla pek çok kez doğru zamanda doğru kararlar verdiniz. Dünyanın bir fikre hazır olduğunu nasıl anlıyorsunuz?
O zamanlar yaşam tarzı denen şeyi biz yaşıyorduk, onu hissediyorduk. Ve siz bir şeyi hissediyorsanız, insanların neler istediğini sezmek de çok daha kolay oluyor. Bazen insanların kendileri bile daha ne istediklerini bilmiyorken mümkün bu. O zamanlar pek çok şey müzik, sanat, moda ve televizyonla ilgiliydi. Elbette Hollywood’u ve spor alanındaki gelişmeleri de buna eklemek gerek. Ben bütün o şeylerin yarattığı ilhamı alıp zihinsel düzeyde bir karışım oluşturdum ve zihnimdekiler dönüşerek bir şekil aldığında kendi markamı yarattım. Bununla birlikte benim modaya dair hassasiyetlerime şekil veren şeylere odaklanmaya karar verdim.

İnsanların zevklerini sezmek bir yetenek mi?
Sanırım bir güdünüzün olmasına ihtiyacınız var. Burnunuzun iyi koku alıyor olması gerekiyor. Görselleştirmenin kıymetini biliyor olmanız, pop kültürü anlamanız gerekiyor. Ancak en önemlisi, bir şeyleri hayata geçirmek ve iyi bir şey ortaya çıkarabilmek için etrafınızda harika insanların olması lazım. Her zaman kendimden çok daha akıllı insanları işe almam gerektiğini düşündüm. Bu her zaman benim vizyonumdu ve bu vizyonun hayata geçmesi harika bir ekiple çalışmam sayesinde oldu.

Sosyal medya ve internet sayesinde moda, kültürümüzün önde gelen öğelerinden birine dönüştü. Günümüzde zamanın ruhunu kavramanın sizin bu işe başladığınız 60’lı yıllardakinden daha zor olduğunu düşünüyor musunuz?
Modanın her zaman popüler kültürün bir parçası olduğunu düşünüyorum. Ve bu durum, sosyal medyanın bir sonucu olarak şimdi çok daha geçerli: Hollywood yıldızları moda tasarımcısı olmak istiyor, müzisyenler moda tasarımcısı olmak istiyor. Hollywood ve müzik dünyası iyi kıyafetler giymek istiyor. Spor yıldızları kendi markalarını yaratmak istiyor… Bence bir kez daha fırtınanın gözü denen yerdeyiz.

Tommy Hilfiger markasının kendine has bir stili var. Günümüzde ortaya çıkan yeni akımlara karşı vereceğiniz tepkileri kendi stilinizle dengelemek konusunda zorlanıyor musunuz?
İster bir restoran işletin ister Mercedes-Benz gibi bir otomobil şirketi olun, yaptığınız her şeyde anlayışınızın özünü ortaya koyan bir imzanız olmalı. Ama sadece buna güvenemezsiniz. Aynı zamanda dönüşmek ve yeni fikirleri bünyenize katmak zorundasınız.

Yakınlarda zamanın ruhunun merkezinde olmak amacıyla Mercedes-AMG Petronas Formula 1 sürücüsü Lewis Hamilton ile bir işbirliğine gittiniz. Hamilton’u markanıza uygun bulmanızın nedeni neydi?
Lewis ve ben arkadaşız. Ve onu tanıma sürecimde, Lewis’in giydiklerine özen gösteren biri olduğunu ve yalnızca yarış konusunda değil müzik ve kıyafetler konusunda da tutkulu biri olduğunu fark ettim. Ben onu bir pop kültür ikonu olarak görüyorum. Karşılıklı sohbetlerimizde birlikte bir şeyler yapmaktan söz etmeye başladık. Onun aklına TommyXLewis markasını başlatma fikri geldi. Tasarım, yönetim, pazarlama konularına hep dâhildi. Her zaman inanılmaz bir tutkusu var.

Sizce, Lewis Hamilton nasıl biri?
Lewis çok çalışkan, mütevazı, tatminkâr, takdir etmesini bilen biri ama aynı zamanda azimli…

Sizin gibi!
Evet. İhtiyacımız olan şey de bu heyecan. Öyle olmazsa sıkıcı olurdu. Ben sıkıcı bir hayatım olmasını istemem. Rekabet ettiğimiz diğer markalara çok benzemek istemem. Her zaman bir adım daha önde olmak ya da diğerlerinden farklı olmak arzusundayım.

Kıyafetler bugüne kadar hiçbir zaman bu kadar konuşulmadı, değerleri hiç bu kadar anlaşılmadı. Yine de bazı insanlar modanın umurlarında olmadığını söylüyor. Bu gerçekten mümkün mü?
Ben gerçekten inanıyorum ki herkes belli ölçüde modayı umursuyor. Örneğin, rakamların gösterdiğine göre modaya şüpheyle yaklaştığı düşünülen erkekler aslında her geçen gün daha çok ilgi gösteriyorlar. Erkek giyimindeki pazar son yıllarda belirgin ölçüde büyüyor. Erkekler kalite konusunda, kıyafetin tarzlarına uyması konusunda ve marka konusunda çok ilgililer.

Kadınlar ise yeniliklere daha açıklar ve markadan çok modanın kendisine ilgililer. Kadınlar için arkadaşlarının ne düşündüğü de önemli. Erkekler kendilerine uygun olduğunu düşündükleri markaya ya da belli bir tarza daha sadıklar. Kadınlar değişmeye ve yeniliklere daha eğilimliler.

Moda ve pop kültürün dışında size ilham kaynağı olan bir diğer şey de otomobiller. Otomobillerin size değerli gelen yanı ne?
Her zaman mimariye ve tasarıma ilgi duydum. Bu anlamda otomobil tasarımlarını da son derece ilgi çekici buluyorum. Mercedes-Benz’in dünyadaki en güzel araçlarından bazılarını yaratma konusunda harika işler çıkardığını düşünüyorum. Markanın özellikle tasarım tarafı, kalitesi hoşuma gidiyor. İleriye dönük yenilikçi adımları heyecanla atarlarken aynı zamanda kendi özgün tarzlarını korumalarını beğeniyorum. Bu benim kendi işime de yaklaşımım aynı zamanda. Aramızda benzerlikler var, güçlü bir temele sahibiz ama aynı zamanda tüketiciyi harekete geçirecek bir heyecanımız var.

Koleksiyonunuzda yer alan Mercedes-Benz araçlardan özellikle beğendiğiniz biri var mı?
1970 model bir 250 SL’im var. Çok seviyorum.

Arada bir dışarı çıkarıp kullanıyor musunuz?
Elbette, ama yalnızca güzel havalarda…

2019-09-14T14:35:26+03:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.