Loading...

<br

Her zamanki gibi, her şey boş bir beyaz kâğıt, bir kalem ve hayal gücü sınırlanmamış, bir tasarım felsefesine bağlı kalırken aynı zamanda cesurca ve özgüvenle sınırları esneten yaratıcı bir zihinle başlıyor. Sonra bu fikir en iyi tasarımı bulmak için yapılan küresel yarışma formunda bir incelemeden geçiyor. Amaç her zaman açık seçiklik ile beklenmedik olanı başarıyla birleştiren bir tasarım bulabilmek. En nihayetinde amaçlanan şey harika bir fikre değil, büyük bir başarıya ulaşmak.

Yeni EQC’nin tasarım sürecinde de klasik, analog yaklaşım kullanıldı. Mercedes-Benz’in tamamen elektrikli ilk SUV aracı, geçtiğimiz Eylül ayında görücüye çıktı. Bu otomobil Mercedes-Benz EQ markasının ilk modeli ve yeni bir çağın şafağını temsil ediyor.

Elbette tasarımcıların faydalanabileceği pek çok tipik stilistik unsur bulunuyor: Karakteristik yıldızı olmayan bir Mercedes-Benz düşünülemez. Ama EQC aynı zamanda en son teknolojik gelişmeleri estetik bir ustalıkla kullanan tamamen yeni tür bir araç. Yine de temsil ettiği tüm yeniliklere rağmen, bu otomobil hâlâ hakiki bir Mercedes-Benz.

Peki, ama tasarımcılar bu dengeyi sağlamayı nasıl başardı? Bu günlerde otomobilin yeniden icat edilmesinden sıklıkla bahsediliyor. Burada kastedilen şey, bir takım gelişmelerle teknolojik bir devrim yaşanıyor olması! Örneğin dijital olarak birbirine bağlı otomobillerin yaygınlaşmasından yenilikçi servislere, paylaşım seçeneklerine ve yakında gerçekleşecek olan otonom sürüşe ve tabii ki “elektromobilite”ye kadar bir gelecek vizyonu…

Bu tür bir mobilitenin daha az gürültü kirliliği yaratacağı, sürdürülebilir ve sezgisel olacağı ve hayatlarımızı zenginleştireceği kesin. Mercedes-Benz ise alanda bir yenilik sıçramasını temsil eden yeni markasıyla geleceği biçimlendirmekte öncü bir rol üstleniyor. EQ ismi ‘elektrikli zekâyı’ temsil ediyor. Bu ise marka değerleri olan ‘duygu ve zekâdan’ geliyor. Aracın yalnızca tasarımı bile gelecekle nasıl bütünleştiğini açığa çıkarıyor. EQC, bütüncül bir yaklaşımla müşterilerin duygularını canlandırırken mantıklı taraflarını da tatmin etmek istiyor.

Bir Mercedes-Benz tasarımcısı bu tür görevlerden sakınmaz. Sadece Sindelfingen’deki tasarım ofislerinde bile, teknolojik hayalleri teknolojik gerçekliklere dönüştüren binlerce mühendisle çevrelenmiş onlarca tasarımcı çalışıyor. Onların işi, tasarım felsefeleri olan ‘duyusal sadeliği’ hayata geçirmek ve bu EQ için de geçerli. Duyusal saflık, Çağdaş lüksün ifadesi… Bir heykel gibi korunmayıp gündelik hayatın bir parçası olarak sevilecek bir lüks…

Bu yol gösterici prensip, tasarımcılar için yalnızca bir meydan okuma olmakla kalmıyor, aynı zamanda onlara ilham da veriyor. İyi bir tasarım hem sıcak hem de soğuk olmalı ve duyguyla zekâyı birleştirmeli. Bu iki kutup her modele dâhil ediliyor ve tasarımcılar bunları resmederken özel renk kodları kullanıyor. Kırmızı taraf ‘duyusallığı’ temsil ediyor. Duyguları açığa çıkarıyor. Mavi kutup ‘saflığı’ kapsıyor. Tasarıma pürizm ve berraklık katıyor. Mercedes-AMG, spektrumun ‘sıcak’ tarafıyken, Mercedes-Maybach ve Mercedes-Benz kendilerine özgü bir şekilde iki kutbun arasında geziniyor. Bunların aksine yeni Mercedes-Benz EQ markası ‘soğuk’ kutba yerleşiyor. Tabii ki bu duygusallıktan taviz verileceği anlamına gelmiyor.

Bu markaların her birinin DNA’sında, bu sistem tarafından yönetilen belirgin bir estetik var. Daimler AG Baş Tasarım Yöneticisi Gorden Wagener, “Tasarım, markaların ruhunun, bizim ilham kaynaklarımızın ve müşterilerin geri dönüşlerinin bir ifadesi” diye açıklıyor. Mercedes-Maybach en üst düzey lüksü temsil ederken Mercedes-Benz daha modern bir lüksü ifade ediyor. Öte yandan Mercedes-AMG performans ve lüksü birleştirmekle iftihar ederken EQ ilerici lüks anlayışıyla geleceğe giden yolun taşlarını döşüyor.

Tasarımcılar ‘ilerici lüks’ etkisinin, dijital ve analog unsurlarla sezgisel ve fiziksel unsurların evliliğiyle meydana geldiğini ve bu özeliğin “kusursuz tasarım” olarak bilindiğini söylüyor. Bu yaklaşım otomobilin iç kısmında da devam ediyor: Teknolojik ve soğukkanlı bir atmosfer var ama organik biçimlerle koyu renkli ahşap ve yün gibi sıcak malzemeler bir konfor duygusu da oluşturuyor. Üstelik yenilikçi ek malzemelerle mavi vurgulu ışıklandırma, markanın ilerici doğasını kullanıcıya iletiyor. Sonuç tamamen yeni bir estetik anlayışı ortaya çıkıyor. Kulağa ilk başta tuhaf gelse de buna bir tür ”elektro estetik” denebilir.

Bu elektro estetiği yaratmak amacıyla, tasarımcılar tasarım felsefelerine dönerek pek çok bileşenden birini seçiyor. Tasarım sürecinin her adımı bu bileşenleri yeni ve kolektif bir tür çeşni yaratmak için birleştirmeyi ve saflaştırmayı gerektiriyor. Bu süreç EQC gibi bir otomobil caddelerde yerini alana kadar tekrarlanıyor. Veya yeni Vision EQ Silver Arrow gibi bir gösteri otomobili için klasik formlar ve malzemeler, fütüristik unsurlar ile büyük bir ustalık ve özgüvenle bir araya getiriliyor. Bu tek kişilik otomobil, efsanevi Mercedes-Benz yarış otomobillerini anımsatırken aynı zamanda geleceğin tasarımları için yeni kapılar açıyor.

EQC’nin bu yıl piyasaya sürülmesi planlanıyor. Bu, “elektromobilite”nin gündelik hayatın bir parçası olacağı bir geleceğin yakın olduğuna işaret ederken otonom sürüş vizyonunun yakında hayatımızın bir gerçeği olacağına dair umut veriyor. Yeni EQ markası, “elektromobilite” temelli ürünler, yenilikler ve servislerden oluşan başlı başına bir ekosistem de oluşturuyor: Yalnızca elektrikli taşıtları değil, aynı zamanda elektrik panolarını, şarj istasyonlarını ve büyük bir şarj altyapısını kapsıyor.

2019-06-28T20:20:39+03:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.