Loading...

Michael Kübler, AMG’nin cesaret, yoğunluk, karakter ve sürüş performansını temsil ettiğini söylüyor. Önemli olan ne istediğini bilmek, onun peşinden gidecek iradeye sahip olmak ve en sonunda zafere kavuşmak: “Ve tabii ki, dünyanın en iyi motorları.”

Her V8 motorunun tek bir kişi tarafından elde üretildiği Affalterbach atölyesinde 36 yaşındaki mühendisi takip ediyoruz. Buradaki çalışanlar, ‘Bir adam, bir motor’ felsefesiyle çalışıyor. Bu bir bakıma, burada üretilen motorların biricik örnekler olduğu anlamına geliyor. Bu motorlar, maksimum enerji verimiyle devasa bir gücü açığa çıkaran teknolojik ve hafif başyapıtlar.

Kübler ve çalışma arkadaşları ortaya çıkan sonuçlarla gurur duyuyor: Tamamlanan her üniteye, üreticisinin imzasını taşıyan ve motorun kalitesini tasdik eden bir etiket veriliyor. Kübler, “4000’in üzerinde motor yaptığımı tahmin ediyorum” diyor.

Ruhu Olan Motorlar

Mercedes-AMG motor atölyesi şu sıralar, yüksek performanslı iki V8 motoru üretiyor: 63 modellerinde kullanılan benzinli M177 çift turbo ile GT ailesinin kalbi olan M178. Kübler bize her birinin sadece 200 kilogram ağırlığında olduğunu ve yaklaşık 600 parçadan oluştuğunu söylüyor. Bu parçaları dört beş saat içinde kendi elleriyle birleştiriyor. Bunun ardından V8 motorları dünyanın çeşitli yerlerinde AMG modellerinin üretildiği Mercedes-Benz fabrikalarına yollanmaya hazır oluyor.

Pagani süper spor otomobillerin kaputlarının altında yerini bulan V12 motorları da yedi yıldır Kübler’in tezgahında birleştiriliyor. Sınırlı sayıda üretilen spor otomobillerde uzmanlaşan AMG ve Pagani’nin özel bir işbirliği anlaşması var.

Kübler; “Bir V12 motorunu tamamlamam yaklaşık iki gün sürüyor” diye açıklıyor ve ekliyor: “Şimdiye kadar tek bir şikayet bile almadım! Bu benim gibi bir mükemmeliyetçi için iyi bir haber. V8’lere de V12’lere de büyük bir emek veriyorum. Benim ve çalışma arkadaşlarımın ürettiği motorların ruhu var. Burada, Affalterbach’ta ürettiğimiz şey bu: Ruhu olan motorlar!”

İleri Gitmek

Bizi tertemiz yüksek teknoloji tesisinde gezdirdiği sırada, motorlarla uğraşırken diğer insanların yogada bulduğuna benzer bir kişisel sağlık ve denge duygusuna kavuştuğunu anlatıyor. Tek mesele burada üretilen motorların, “dünyanın en havalı otomobillerinde” kullanılması da değil! Kübler’e göre yaşadığı çok farklı bir duygu: “Bu motorlar kalbimin heyecanla atmasını sağlıyor. En sevdiğim şey motorlar üzerinde çalışmak. Tabii bu işin de tüm işler gibi belirli rutinleri var. Ama her motor kendine has bir şekilde özel. Bugün işimi yaparken ilk başladığım günlerdeki gibi bir heyecan hissediyorum. Bazen, ‘Bu oldukça gerçeküstü bir şey’ diye düşünüyorum. Ama ne yapabilirim? Bu beni mutlu ediyor!”

Mola vakti Kübler, Instagram’daki ‘f1mike28’ isimli hesabı üzerinden 200.000’ı aşkın takipçisinin, kendi dünyasına göz atmasına ve çalışmalarının bir parçası olmalarına izin veriyor.

Michael Kübler mesai sonunda evine gidiyor. Tabii ki kendi Mercedes-AMG aracıyla…

Sihirli Bir Cazibe

“Mercedes-Benz’e doğuştan tutkunum,” diyen Kübler’in büyük büyükbabası 1900’lerin başlarında Untertürkheim’daki motor deneme tesisini yönetiyordu. Büyükbabası da onun izinden gitti. Annesi ve babası da Daimler’de çalıştı.
Staj dönemini bile Mercedes-Benz’in Motor Yapım ünitesinde tamamlayan Kübler, çalışmaya dizel motorlarla başlayıp sonra V6 ve V8 modellerine geçti. Yeni vasıflar edinmek için gece derslerine katıldı ve sonra Mercedes-AMG’ye iş başvurusunda bulundu. 10 yıldır burada çalışıyor.

Kübler, Mercedes-AMG’deki heyecanının; “Bir adam, bir motor… İşinize isminizi vermek gözü pek bir hareket olabilir, ama benim için işi bu kadar çekici kılan şey bu” diye açıklıyor ve ekliyor: “AMG’nin benim için hep sihirli bir cazibesi oldu. Nihayet ehliyetimi aldıktan sonra, buradaki otomobilleri görmek için Affalterbach’a mümkün olduğunca çok gelmeye başladım. O zamanlar burada SL 55, CLK Siyah Serileri, CLK DTM ve tabii ki Formula 1 Güvenlik Araçları vardı. ‘Vay canına! Bu iş tam bana göre!’ diye düşünürdüm.”

Genç Michael Kübler, AMG merkezinde yaptığı gezintilerde hayaller kuruyordu. AMG onun hedefiydi. “Benim kutup yıldızımdı” derken gözleri ışıldayan Kübler’in yaptığı ilk AMG motoru ise “Aşırı güçlü bir V12” oldu. Onu en çok zorlayan motorları ise “GT3 motorları çünkü gözlemlenmesi gereken çok fazla ayar ve yapılması gereken çok fazla ölçüm var” sözleriyle anlatıyor. Devam etmesini sağlayan duygu için; “Tamamlanmış her motor bir armağan gibi. Mick Jagger buna ‘Tatmin’ derdi” diyor.

Kübler ve çalışma arkadaşlarının zanaat ve adanmışlıkları; hayalleri süsleyen bu otomobillerin dünyanın her yerinde yarış pistlerinde ve yollarda güvenli bir şekilde gitmelerini sağlıyor. Bu mükemmel motoru ürettiklerini bilmek onun için armağanların en büyüğü… Kübler bu konuda “Benim yaptığım motorları taşıyan bir Mercedes-AMG’nin San Francisco’da, bir diğerinin Fransa’da, diğerinin ise Nürburgring’de son hızla yolların tozunu attığını hayal etmeyi seviyorum. Bunlar uçuk hayaller değil, gerçeğin ta kendisi!” diyor.

2019-06-28T20:21:32+03:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.