Loading...

Per Schlingmann, 48: Şirketlere iletişim, strateji ve değişim yönetimi konularında danışmanlık hizmeti veriyor. Aynı zamanda bir kurmaca yazarı…
perschlingmann.se

“Önsezinin gelecekte en önemli liderlik vasıflarından biri olacağını düşünüyorum. Sezgilerimizi kullanarak karar vermemizi gerektiren durumlar gittikçe artacak. Deneme ve yanılmayla çalışmanın bir yolunu bulmamız gerekiyor. Ve yeni şeyler yaparak bu yeteneği geliştirebiliriz.”

Thomas Webb, 26: Bir sihirbaz ve hacker. America’s Got Talent televizyon programındaki performanslarıyla tanınıyor. Bu günlerde dünya çapında fuarlarda etik hacking numaraları gerçekleştiriyor.
webb.site

“Hacking kelimesinin kötü çağrışımları var. Bu komik bir şey, ama hacking üzerine konuştuğumuzda, güvenlik üzerine konuşmuş oluyoruz. Sosyal medya hesabınızı veya banka hesabınızı rahatlıkla hackleyebilirim, ama benim yaptığım hacking, işin etik tarafında yer alıyor.

Günümüz dünyasındaki teknolojiye bakarsanız, işlerin her zaman bizim olasılıklarımızı sınırlayan bir şekilde yürüdüğünü görürsünüz. Kullandığımız şeyleri anlamıyoruz. Teknolojiye açız ama onun karşısında çoğu zaman çaresiziz. Teknolojiye gittikçe daha çok bağımlı hale geliyoruz ama çoğumuz bunu üretmeyi bilmiyoruz. Bu da birkaç kişiyle birkaç şirketin, dijital altyapının tamamını yönettiği anlamına geliyor. Ben, teknolojinin işleyişine daha çok katılım göstermemiz gerektiğini düşünüyorum! Çünkü herkes bunu değiştirebilmeli. Kimsenin bilimkurgu filmlerindeki gibi makinelerin hükmünde yaşamak istediğini sanmıyorum.

Ama bir dönüşüm sürecindeyiz. Şimdiki çocuklar Flappy Bird oyununu yapan adam hakkında bir şeyler biliyor. Çocuklar bu uygulamayla oynamayı seviyor ve bu adamın zengin olduğunu biliyorlar. Bu yüzden onlar da kod yazmayı öğrenmek istiyor. Ben herkesin bir gün kod yazmayı bilmesini ve bunu bir dil öğrenir gibi öğrenebilmelerini istiyorum. Herkes Bluetooth’un veya radyo dalgalarının nasıl çalıştığını bilmeli. Herkes akıllı telefon kullanıyor. Nasıl çalıştıklarını niçin bilmiyoruz? Sorun okullardaki öğretmenlerin bu konulardan uzak olması. Bu yüzden gelecek nesillerin neler öğrenmesi gerektiğini söyleyebilecek daha taze zihinlere ihtiyacımız var.”

Winy Bernard, 41: Deux Creative Agency’nin kurucusu. Girişimcilik, teknoloji, seyahat ve insanları merkez alan bir dijital platformu yönetiyor.
winybernard.com

“Toplumumuz burada, anın içinde olmakta zorlanıyor. Yeniden insan olmayı ve yüz yüze iletişim kurmayı öğrenmemiz gerekli. Geleceğin uygulamaları, bir zamanlar olduğumuz yere geri dönmemize yardım etmeli, ancak o zaman ileri gidebiliriz.”

Denitsa Simeonova, 26: Bulgar Liderler ve Girişimciler Birliği CEO’su (ABLE).
ablebulgaria.org

İnsanları Sofya’da bir start-up kurmaya yönelten nedir?

Ruhumuz! Ekosistemimiz pek büyük değil, ama pek çok ortak çalışma alanımız bulunuyor. Sivil toplum örgütleri ve girişim sermayesi fonları var. Start-up sistemimiz küçük olsa da, biz bir birlik halindeyiz. Herkes birbirini tanıyor ve birbirimize çok yardım ediyoruz.

Peki Sofya’yı, Tel Aviv, Berlin veya Silikon Vadisi’yle kıyasladığınızda sizin avantajınız nedir?

Berlin’den yüzde 80 daha ucuzuz. Son yıllarda şirketler dış kaynaklı IT veya ürün geliştirme işleri için Bulgaristan’a yatırım yaptılar. O yüzden burada çok iyi uzmanlarımız var. Örneğin burada canlı bilimi konusunda büyük bir uzmanlık var. Blok zinciri teknolojisi alanında da gelişiyoruz.

Sofya’daki sahneyi bu kadar özel kılan nedir?

Çok güçlü bir topluluğumuz var. Ve pek çok start-up’ın burada sosyal bir etkisi oluyor. Bunun tipik bir örneği, engelli insanları birleştirip onlara yerel işler bulmaları konusunda yardımcı olan Jamba platformu. Bulgar kurucular, kazandıkları parayı yeniden Bulgaristan’a yatırıyor. Yurt dışında okuyan genç insanlar ülkeye geri geliyor.

Bu sosyal etki yaratma dürtüsü nereden kaynaklanıyor?

Bu DNA’mızda var. Biz Güneydoğu Avrupa insanları çok sıcak ve açık yürekliyiz. Birbirimize ve topluma özen gösteriyoruz.

David Stewart, 59: Ageist’in kurucusu ve marka yüzü. Ageist, 50 yaşını geçmiş insanların hayatı yaşayışlarını, deneyimlerini ve anlayışlarını yeniden şekillendirmeyi amaç edinmiş bir platform.
agei.st

“Önümüzdeki yıl dünyada ilk kez, 65 yaşından büyük insanların sayısı beş yaşından küçük insanlardan daha fazla olacak. Bazı şeylerin yeniden gözden geçirilmesi gerekli. Bildiğimiz anlamda emeklilik fikri artık günümüz şartlarına uymuyor.”

Nadja Oertelt, 33: Bilime ses veren medya şirketi Massive Science’ın CEO’su ve kurucu ortağı.
massivesci.com

“Bilimin büyük bir problemi var: Bilim insanları çok nadiren halka doğrudan hitap ediyor. Bu nedenle halk, bilimsel çalışmaları anlayamayacağını düşünüyor. Benim hayalim bu durumu değiştirmek. Bilim insanları, mühendisler ve tıp araştırmacıları güçlü ve anlaşılabilir bilim hikâyeleri anlatsalar ne olur? Bu şekilde iklim değişimi, küresel yoksulluk ve küresel sağlık gibi gelecek yüzyılın problemlerini çözmekle ilgili daha incelikli bir tartışma yapmamız mümkün olur. Dünyayı birlikte daha iyi bir yer haline getirebiliriz.”

Paul Oomen, 35: Basit seslerin derinliklerini araştıran bir besteci. Şirketi, bugün bildiğimiz ses dünyasıyla, bunun ötesinde bir dünya arasındaki sınırları belirsizleştiren mekânsal ses deneyimleri yaratıyor.
4dsound.net

“Tam vücut müzik deneyimleri” adını verdiğiniz bir şey yaratıyorsunuz. Bu nasıl bir müzik?

4DSound bir odanın içinde var olan sesler yaratıyor. Bu dördüncü boyut gibi, içinden yürüyerek geçebiliyorsunuz. Bu, etkileşime girebildiğiniz tamamen mekânsal bir ses ortamı. Sadece kulaklarımızla dinlemiyoruz. Uzayda var olan titreşimler bedenimizin içinden de geçiyor. Tüm vücudumuz algılama sürecinin bir parçası. Biz bir şeyi algıladığımızı fark etmeden önce, vücudumuz o algıyı yaratmak için çalışıyor.

Bu ilham verici bir konsepte benziyor. Peki, gelecekte nasıl müzik dinleyeceğiz?

Sesin mekânsal deneyimi, mekânlarımızın akıllı ortamlar olarak gelişmesiyle yakından ilişkili. Ses bir odanın parçası olabilir: Bize yol gösterebilir, bir atmosfer yaratabilir, bize bazı bilgiler sağlayabilir. Odanın neresinde durduğunuza bağlı olarak farklı şeyler keşfedebileceğiniz ve yürürken farklı şeyler duyabileceğiniz mekânlar olacak. Duyularımızı kapattıkları için artık kulaklık kullanmayacağız.

Bu yeni deneyim diğer duyularla da birleşecek mi?

Eninde sonunda işler oraya doğru gidecek. Burada bahsettiğimiz, insanların gerçekte ne yaptıklarının farkında olan, kapsayıcı bir akıllı mekân konsepti. Doğru durumda doğru duyguları yaratacak doğru sesi seçmek için bu farkındalık gerekli.

Line Gerstrand, 39: Smart Aarhus ortaklığının kurucularından biri ve Aarhus şehrinde Smart City koordinatörü olarak çalışıyor.
smartaarhus.eu

“Gelecekte, gittikçe daha çok insanın aynı otomobilde veya paylaşımlı sistemde beraber yolculuk yapacağını düşünüyorum. Yalnızca iki insan bile aynı aracı kullansa, şu anda Aarhus’taki işimizin büyümesine en büyük engel olan trafik sıkışıklığını en aza indirgeyebiliriz. Birleşik bir ulaşım sistemiyle başka bir hayat tarzı oluşturabiliriz ve bu şekilde kamusal ulaşımdan paylaşılan bir otomobil, bisiklet veya motosiklete geçilebilir. Böylece şehirlerde daha fazla yürünebilir alan, daha az gürültü ve kirlilik olur”

2019-06-28T20:21:55+03:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.