Loading...

Tobias Moers ve ekibi bu hiper otomobili geliştirirken kendi kendilerine pek çok soru sordular. Ne de olsa, Formula 1 teknolojisini bir binek araca transfer etmek daha önce yapılmamış bir şeydi.
Alışılmadık bir işbirliğinin ürünü olan bu araç, 680 Beygir Gücündeki motor, arka taraftaki havalandırma deliklerinin altına gizlendi. Bu motor, Brixworth’te bulunan Mercedes-AMG Yüksek Performanslı Güç Aktarımı’ndaki uzmanlarla birlikte geliştirildi.

AMG Project One’ın tavanında bulunan siyah, dikey köpekbalığı yüzgeci, kendine özgü bir tasarım özelliği olmakla kalmıyor, yüksek hızlarda aerodinamik stabilizasyonun sağlanmasına yardımcı oluyor. Bu araçta baş döndürücü performans özelliklerinin dengelemesi için sakın bir tasarım dilinin özellikle tercih edildiği anlaşılıyor.

1994’ten beri Mercedes-AMG GmbH’de çalışan Tobias Moers, 2013’ten beri de şirketin yönetim kurulu başkanı olarak görev yapıyor. Moers’in liderliğinde Mercedes-AMG, tamamen bağımsız olarak geliştirilmiş ilk araçlarından biri olan Project One’ı görücüye çıkarıyor.
Bu hayal müşteriler sayesinde gerçeğe dönüşüyor. Tobias Moers dünyayı dolaşırken, pek çok müşteri ona AMG’nin daha önce görmedikleri bir şey yapmasını istediklerini söylüyor. Bir hiper otomobil, Mercedes-Benz spor otomobil markasının o güne kadar ürettiği her şeyden daha cesur, daha hızlı ve daha güçlü bir şey… Moers , “Yüksekten uçan bir şey olsun” diye ısrar ettiler, “Gerçek bir AMG icadı” bekliyorlardı diyor. Benzer fikirleri olan Mercedes-AMG’nin başkanı bunları duymaktan mutlu oldu – kendisinin de benzer fikirleri olan Tobias Moers’in gündeminde beş yıl önce Mercedes-AMG GT gibi başka planlar vardı. Ancak Moers; “Yüksekten uçan fikrini hiç unutmadım” diyor.
Hikâyenin bir sonraki kısmına tesadüf veya kaderin cilvesi demek mümkün. Bir süre sonra
Moers, Brixworth’teki Mercedes-AMG Yüksek Performans Güç Aktarımı’nın (HPP) genel Müdürü olan Andy Cowell’ı aradı. HPP, Mercedes’i motor sporlarının en önemli yarış disiplininde bu kadar başarılı kılan Formula 1 motorlarını geliştiriyor. Cowell bir zamanlar, bir Formula 1 motorunu sokaklarda yasal olarak dolaşabilecek bir spor otomobile çok fazla taviz vermeden aktarmanın mümkün olup olmadığını merak ettiğini dillendirmişti. Ve şimdi Affalterbach’taki Mercedes-AMG merkezi dostça soruyordu: “Bunu yapabilir misin?”
İşte her şey böyle başladı. İlk numune 2017 Uluslararası Otomobil Fuarı’nda, Mercedes-AMG’nin 50. yıl dönümü için görücüye çıkarıldı. Tobias Moers, şirketin tasarım stüdyosunda, “Bu muhtemelen aklıma gelen en çılgınca fikirdi” diyerek gülüyor. Önünde bu ilk fikirden ortaya çıkan deneysel araç duruyor: Yüksekten uçan. AMG buna Project One diyor.

Moers iki kişilik otomobilin etrafında dolaşırken, tarih yazması beklenen spor otomobille ilgili ayrıntılı bilgiler veriyor. Formula 1 teknolojisini taviz vermeksizin sokaklara taşımak daha önce yapılmamış bir şey. Bu araçtan yalnızca 275 adet üretiliyor ve 2,275 milyon euro gibi yüksek bir net fiyata rağmen hepsi şimdiden gelecekteki sahipleri için ayırtılmış durumda. Teknik verilere bakıldığında da aracın üstünlüğü kendini gösteriyor. Saatte 350 kilometreyi aşan bir azami hızı ve 1000’den daha yüksek beygir gücü olan otomobil 0’dan 200 km/s hızına 6 saniyeden kısa sürede çıkabiliyor. Formula 1 motoru dakikada 11.000 devir yapabiliyor ki bu da bir rekor. Otomobil, 1.6 litrelik V6 hibrit benzinli motoruyla eşleşen dört elektrikli motordan oluşan son derece entegre ve akıllıca birleştirilmiş bir ünite tarafından destekleniyor. Dört elektrikli motordan biri turbo şarjda, biri krank milinde çalışan yanmalı motorda ve diğer ikisi ise ön aksta bulunuyor.

Mercedes-AMG Project One’ın insanda tetiklediği büyüleyici duyguları tarif etmek oldukça zor. Otomobilde radikal olmayan tek bir unsur bulmak da aynı derecede zor. Moers, “Bu araçla yeni bir bölgeye giriyoruz” diyor. Ağırlıktan tasarruf etmek için monokok gövde, soğutma sistemi gibi aracın bileşenlerinden pek çoğu karbon fiberden yapıldı. İç kısım ve kaputta da karbon önemli yer tutuyor. Bazı motor parçaları o kadar karmaşık bir şekilde tasarlandı ki, Mercedes-Benz işbirliğiyle, araç için özel olarak bir 3D yazıcıda üretilmesi gerekti. Bu modelin hiçbir yerinde bir gram bile fazlalık bulmak mümkün değil.

Pürüzsüz ve güçlü

Aracın asfalt üzerinde pürüzsüzce kayması için her detay aerodinamik olarak optimize edilmiş. Tavandaki oval hava girişini de içeren ve aracın arkasına kadar uzanan yüzgeç, aracın damlacık biçimindeki zarif dış görünüşüne ilginç bir dokunuş katıyor. Ve daha önemlisi, yüksek hızlarda yanlamasına stabiliteyi sağlıyor. Bu karar, aerodinamik verimi arttırmak için hava girişini doğrudan tavana yerleştirmek yerine hafifçe yükseltmek amacıyla verilmiş. Daimler AG’nin Baş Tasarımcısı olan Gorden Wagener, Moers’e: “Eğer öyle olmasına ihtiyacınız varsa, öyle yapın” diyerek destek vermiş.
Aracın gövdesi, tavandaki yüzgeç ve ön çamurluktaki solungaç gibi gözüken havalandırma pencereleriyle ilk bakışta aerodinamik ve güçlü bir köpekbalığını andırıyor.
Aracın son derece gelişmiş teknolojisinin baş döndürücü başarısının dengelenmesi için bilinçli olarak sakin bir tasarım dili tercih edildiği görülüyor.
Yumuşak deriyle kaplı pilot koltuğunda oturan sürücü, ince ve Formula 1 tarzı dikdörtgen direksiyonla aracı kontrol ediyor. İç tarafın geri kalan kısmı da en temel özelliklere indirgenmiş durumda. Bilgi eğlence sistemini kontrol eden iki ekran bulunuyor. Arka dikiz aynası ise aslında yüzgecin altına monte edilmiş bir kameranın görüntüsünü gösteren bir ekran. Aracın dışında olduğu gibi, içinde de, bir etki yaratmaktan ziyade sürüş performansına en iyi şekilde yardımcı olacak sade bir tasarım tercih edilmiş.
Moers, “Tamamen ürün perspektifinden düşünüyoruz” diyor. “Her şeyi amaçlanan sonuca göre düzenliyoruz.” Bu yaklaşım markanın DNA’sında var. Ama Mercedes-AMG Project One aynı zamanda bir dönüm noktasını temsil ediyor.

Peki, gelecekte Mercedes-AMG Project One ile sakin bir Pazar öğleden sonrası gezintisine çıkmak mümkün olacak mı? Tobias Moers gülerek, “Tabii ki” diyor ve ekliyor, “Eğer birinin böyle çılgınca bir fikri varsa…”

2019-02-19T11:33:03+03:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.