Loading...

CASE ekibinin proje alanı açıldığında Wilko Stark şöyle demiş: “İlk EVA 2 otomobilimizin Noel’de hazır olmasını istiyorum.” Ama önümüzdeki Noel’den bahsetmiyor. Bundan biraz daha uzun zaman alabilir. Mercedes-Benz’de, bir akü merkez alınarak tasarlanan ve elektrikli mobilitenin avantajlarından sürekli faydalanan elektrikli otomobiller EVA 2 ismiyle anılıyor. EVA 2 bir hedef, geliştiriciler için bir sorumluluk ve enerji veren sihirli bir kelime…

Wilko Stark, Daimler AG’nin strateji bölümünü ve aynı zamanda CASE birimini yönetiyor. CASE ismi temel önemde dört mobilite eğiliminin baş harflerinden oluşan bir sözcük: Connectivity, Autonomous, Shared & Services, Electricity. Grup CEO’su Dieter Zetsche otomotiv endüstrisi için “yeni bir çağın şafağından” bahsediyor. Elektrikli mobilite gelişiyor. Dijital hizmetler ve networkler hızla büyüyor. Ve otonom sürüş ufukta beliriyor. Stark’a göre bu “en büyük sosyal değişim.” Elektrikli araçlardan duvar kutularına, şarj altyapılarından şarj hizmetlerine ve evde enerji depolamaya kadar; koskoca bir ekosistem aynı anda büyüyerek iç içe geçmeli ve birkaç yıl içerisinde insanlar Stark’ın “sezgisel mobilite deneyimi” adını verdiği şeyi deneyimleyebilmeliler.

Geleceğin Mercedes-Benz’leri destek sistemleri ve gösterge panelini besleyen canlı verilerle dolu olacak ve otomobil oturma odasına dönüşecek. Stark, “Geleceğin müşterilerinin endişelenecek hiçbir şeyi olmayacak” diyor. “Akıllı telefonlarına dokunarak ihtiyaç duydukları mobilite çözümüne kavuşacaklar.” Geleceğin mobilitesi hiç olmadığı kadar esnek…

Güvenli Odalarda
CASE çalışanları, yaklaşık 500 kişi, çeşitli yerlere dağılmış durumdalar. ‘EVA 2 Proje Alanı’ Sindelfingen’de bulunuyor. Burada isimlerini Thomas Alva Edison gibi mucitlerden alan beyin fırtınası alanları var. ‘Arena’ adı verilen yerde bazen 80 veya 90 çalışan, geleceğin akülerinin nasıl olması gerektiğini tartışmak için bir araya gelebiliyor. Stark, “Tam olarak nereye gitmek istediğimizi biliyoruz, ama bunu uygulamaya geçirme yolunda karşılaştığımız zorluklar çok büyük” diyor.

Bir kapı açılıyor; ama bu kapının asla açık bırakılmaması gerekli, yoksa bir alarm çalıyor. Kapalı odada ahşap bir model bekliyor. Olası bir gelecek için bir EVA 2 tasarımı, gövde altında ise aküsü var. Bu yüzden koltukların pozisyonu bugün alışkın olduğumuzdan daha yüksek. Bu, kafa boşluğu ve görünürlük için ne anlama geliyor? Bir düzine kadar çalışan bunu tartışıyor, test etmek ve formunu hissetmek için araçta oturuyorlar.

Birkaç adım ötedeki binanın dokuzuncu katında, manzara fabrika binalarının üzerinden uzanıyor, ileride ise dönen bir Mercedes-Benz yıldızı görünüyor. 2020’lerin kararları burada etraflıca düşünülüyor.

Bunlar bitmek bilmeyen yoğun günler. Uzun ve karmaşık bir yapılacaklar listesi uzak geleceğe doğru uzanıyor. Wilko Stark, “Bu hayallerimdeki iş” diyor ve ekliyor: “Çünkü etrafım, doğaları itibariyle işlerine motive olmuş, burada yaptığımız şeyler için heyecanlı ve özgürce konuşabilen insanlarla çevrili.” 2019’da Mercedes-Benz’in elektrikli markasının piyasaya çıkmasının bir dönüm noktası olacağını söylüyor. “Bu tamamen yeni bir şey ve tamamen farklı bir zihniyete gereksinim duyuyor.” Mercedes-Benz 2022 yılında tüm portfolyosunu elektriklendirecek ve her ürün grubu için elektrikli bir alternatif sunacak. Bu tarihi bir başarı olacak.

Stark’ın ekibi teker teker seçildi. CASE 2016’da kurulduğunda uzman bölümlerden en iyiler buraya getirildi. Gelecek teknolojilerine yapılan büyük yatırımlardan bahsediyoruz. Bu vizyonla Stark da doğrudan CEO Zetsche’ye rapor veriyor. Hızlı kararlar, yüksek esneklik, ana fikir bu. Çevik bir dev gibi!

Stark’ın bir öncü olması ve ekibiyle “hiçbir insanın ayak basmadığı yerlere” gitmesi; farklı disiplinler arasında aracılık eden bir diplomat olması gerekiyor. Tabii ki o aynı zamanda insanları çalan, bütçeleri kapan, dikkatleri üzerine çeken bir rakip ve aynı zamanda bir yol gösterici. Çünkü diğerlerinin çoğu zaman bu konularla ilgili bilgisi yok. Sezgisel mobilite kulağa çok doğal geliyor. Ama oraya giden yolda şeytan ayrıntıda gizli! Kanun koyucular şu anda veri yönetimi veya otonom sürüş gibi konularla yüzleşiyorlar ve pek çok soru ilk kez ortaya atılıyor. Dünya pazarlarındaki kültürel farklılıklar da etkili oluyor.

“Belirsizliğin ortasında karar vermek.” Stark işini böyle tanımlıyor. Ama burada duymayı beklemeyeceğiniz bir kelimeyi daha sık kullanıyor: İçgüdü. “Tüm konuları en ince detaylarına kadar anlamak?” Bu karmaşıklıkta bu imkânsız! “Ama doğru içgüdüyle doğru soruları sorabiliyorum ve en sonunda iş için en doğru yöntemi bulabiliyorum” diyor. Doğru yolda mıyız? Değilsek, sorun nerede? Stark hedeflerinden kolay vazgeçmiyor. Öncülerin biraz inatçı olmaları da gerekiyor.

CASE’de günler yüksek tempolu geçiyor ve her şey müşterilerin bakış açısına göre planlanıyor. Dijital çağın ruhu bu. Hangi noktalarda zorlanıyorlar? Örneğin; geleceğin otomobilinin bir arıza durumunda çekici manevrası için bir acil durum direksiyonuna ihtiyacı var mı? Stark, aracın piyasaya sürülmesine daha yıllar varken, “Bu konseptle ilgili bir karar” diyor. Bir çözüm bulacaklar. Bu ekipte yüksek sesli tartışmalar sonunda kahkaha ile bitiyor. Stark ise, “Bu eğlenceli değil mi?” diyor.

2018-11-02T16:26:19+00:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.