Loading...

Kendi kendine uçabilen bir hava taksisi üretme fikri aklınıza nereden geldi?
Dürüst olmak gerekirse bu fikri ilk bulan kişi, arkadaşım ve artık iş ortağım olan Stefan Wolf’tu. Oğlu uzaktan kumandalı multikopterlere özeniyordu. Stefan, bunun büyük ve insanlı bir versiyonunu nasıl yapabileceğini düşünmeye başladı. Sonra bu fikirle bana geldi.

Havacılık endüstrisinde herhangi bir deneyiminiz var mıydı?
Bir dönem yamaç paraşütü eğitmeni olarak çalışmıştım. Çok çeşitli zevklerim ve canlı bir hayal gücüm var. Hava taksisi ilk anda gözümde canlandı.

Volokopter’i geliştirmeniz ne kadar sürdü?
Fikri bulmamızın üzerinden bir yıl geçmeden, 2011’de ilk kalkışımızı gerçekleştirdik. Dünyada yalnızca elektrik gücü kullanarak tamamen dikey bir kalkış gerçekleştiren ilk insanlar biz olduk. Bu bizim Guiness Rekorlar Kitabı’na girmemizi sağladı.

Volokopterin nasıl çalıştığını kısaca açıklayabilir misiniz?
Volokopter’de dokuz bağımsız akü sistemi ve 18 pervanenin yanı sıra her şeyin düzgün çalışmasını sağlayan bir mini işlemci bulunuyor. Bizim tasarımımızda birbirine karşılık gelen her iki pervane her zaman bir aküden besleniyor. Bu sayede, akülerde bir sorun olması durumunda pervanelerden yalnızca ikisi duruyor. Bunlar da birbirlerine karşılık geldikleri için hava taksisi bir yöne doğru eğilmiyor.

Volokopterin normal bir helikopterden farkı nedir?
BBu modeli neredeyse tamamen elektrik gücüyle çalışıyor ve yapım aşamasında, örneğin bir kurtarma helikopterinden daha az mekanik bilimi kullanılıyor. 18 motorun bağlanması için yalnızca cam elyafı kullanılıyor. Böylece birinin bozulması halinde, diğerlerine bir şey olmuyor. Ayrıca Volokopter çok daha az ses çıkarıyor. Test ölçümlerine göre 500 metre uzaktaki bir helikopter, sadece 75 metre uzaklıktaki bir Volokopterden daha gürültülü.

Daimler AG artık şirketinizde hisse sahibi. Öncesinde prototipi nasıl finanse ettiniz?
Şirketi kurmadan önce kendi kaynaklarımızı kullandık. Sonra bir kitle fonlaması kampanyası yaptık. Günümüzde Intel, ve Daimler AG gibi yüksek kalibreli ortaklarla birlikteyiz.

ÜÇ SORU
Daimler AG Lab1886 Başkanı Susanne Hahn’ın birimi, şirketin Volokopter’le ilgili faaliyetlerini de yönetiyor.

Bu ortaklıkla ne elde etmeyi umuyorsunuz?
Volokopter, dört büyük mobilite eğilimi olan Bağlantısallık, Otonom, Paylaşım ve Servisler ve Elektriğe hitap eden CASE stratejimize çok uygun. Volokopterin bu dört eğilimle de ilgisi var, bu yüzden onu çok cazip buluyoruz.

Daimler bu aracın gelişimini nasıl destekliyor?
Mobiliteyi üçüncü boyuta taşımak cesur bir vizyon. Ama Volokopter sayesinde bu artık o kadar da ulaşılmaz bir hedef değil. Teknik uzmanlığımız ve bilgimizle katkıda bulunarak şirketin iş modelinin genişlemesine yardımcı olabiliriz. Şu anda aracın sürüş teknolojisi konusunda iş birliği halindeyiz. Volokopter mevcut haliyle sadece elektrik kullanarak 30 km kadar uçabiliyor. Aracın kapasitesini artırmak için hibrit motorlar gibi unsurları düşünmemiz gerekiyor. Bunların hepsi, birlikte çözmeye hevesli olduğumuz heyecan verici sorular.

Ulaşımının geleceği sokaklarda mı yoksa gökyüzünde mi?
Şehir ortamında bütün ulaşım konseptlerini birleştirmemiz gerekiyor. Bu sayede mobiliteyi daha etkili ve sürdürülebilir hale getirebiliriz.

2018-11-02T16:19:25+00:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.