Loading...

Motor sporları tutkunuzu sizden dinlemek isteriz.
Yaşadığım şeye tutku demek belki de en doğrusu, ama bir zaman sonra bir hayat felsefesi haline geliyor. Hatırladığım, hiç aklımdan çıkmayan anılarımın çoğu motor sporları ile ilgili. İlk karting aracını kullandığım, Formula 3 aracında ilk hızlandığım ya da Formula 1 aracını kullandığım ilk günü hiç unutmadım. Profesyonel anlamda yarıştığınız zaman, profesyonel bir sporcu oluyorsunuz. Bunun bilinciyle hayatınızı ona göre düzenliyorsunuz.

Bu anlamda geçmişiniz geleceğinizi de şekillendirdi diyebilir miyiz?
Evet, çok doğru, motor sporları tutkum geleceğimi şekillendirdi. Örneğin üniversitede Otomotiv Mühendisliği eğitimi aldım ve Araç Dinamiği üzerine yüksek lisans yaptım. Edindiğim sürüş tecrübesiyle beraber işin içine teorik eğitim de katılınca motor sporları benim için tutkunun ötesinde, hayatımın merkezi haline geldi.

Son dönemde neler yapıyorsunuz?
Pistlerde eğitim veriyorum, çeşitli aktivitelerde yer alıyorum. Mercedes-Benz ile yaptığım farklı projelerde yer alıyorum.

Babanız başta olmak üzere motor sporlarına gönül vermiş bir aileye mensup olmanız sizi nasıl etkiledi?
Ailede öncelikle babam karting sporuyla ilgiliydi ve doğal olarak işin içindeydi. Ardından zamanla annemin de bu spora ilgisi arttı. Annem ve babam yarışırken ben ve ablam onları desteklemek için her zaman yarışlara giderdik. Bu süreçte bir ilgi ve aşinalık başladı diyebilirim. O dönemde, 4-5 yaşlarındayken yarışlardaki hızdan keyif almaya başladım ve biliyordum ki, ileride ben de o aracın içinde olacaktım. Ailemin motor sporlarının bir parçası olması benim yarış kariyerimde etkili oldu. Babamın da bu anlamda bana mentorluk yapması benim için ayrıca önemli ve kıymetliydi.

Profesyonel olarak pek çok yarış ve organizasyonda yer aldınız. Sizin için en unutulmaz deneyim hangisiydi?
İlk uluslararası Go Kart yarışım ya da Formula 3’teki ilk yarışımı unutmam mümkün değil. 2005’te İstanbulPark’ta Jordan Formula 1 aracıyla yaptığım gösteri turları da hayatımın önemli anları arasında. 2006 ve 2007’de GP 2 serisinde yarışırken kendi ülkemde, kendi seyircimin önünde olmak da gurur vericiydi. Ayrıca 2007 yılında uluslararası Formula 3 Şampiyonası’nda, Fransa pistinde elde ettiğim üçüncülük de motor sporları hayatımın özel anlarından biriydi.

Türkiye’yi dünya çapında temsil etmiş bir yarış pilotu olarak bundan sonraki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
Geriye dönüp baktığımda 6 yaşından 26-27 yaşına kadar yarışmış biri olarak, 20 senelik bir yarış kariyerim var. Bu birikimi yok saymak istemiyorum. Bundan sonraki süreçte eğitim konusuna eğilmek istiyorum. Bir anlamda insanlara motor sporları konusunda mentorluk yapabileceğimi düşünüyorum. Gelecekte eğitimlerin yanı sıra kendi yarış takımımı kurma gibi düşüncelerim de var.

Biraz da Mercedes-Benz ile olan iş birliğiniz ya da çalışmalarınızdan bahsetmenizi istesek?
Mercedes-Benz ile olan ilişkim bundan dört yıl önce başladı. Mercedes-Benz, o zaman bir proje kapsamında Mercedes-AMG otomobiller ile insanlara farklı deneyim ve tecrübeler yaşatmak istiyordu. Bu süreçte benden destek istendi ve ben de seve seve kabul ettim. Öncesinde marka ile ilgili net bir fikrim yoktu, fakat bu proje kapsamında ilk olarak SL model serisinden bir araç kullandığımda etkilendiğimi söyleyebilirim. Öncesinde bu modele özel bir yatkınlığım yoktu, ama kullanırken gördüm ki araç hem hızlı hem de oldukça konforluydu. Uzun süre SL ile turlarım oldu. Bu otomobilde vakit geçirdikçe giderek daha fazla sevmeye başladım. Sanırım benim için Mercedes-Benz ile ilgili en önemli faktör bu oldu: Konfora, kaliteye ve hıza alışkanlık yaratan bir marka. Daha sonra C 63, E 63 modellerinin ardından en son GT S ile turlarımız oldu. GT S benim için çok ayrıcalıklı bir otomobil. Bugüne kadar pek çok iyi markanın çok farklı ve hızlı performans araçlarını kullandım, fakat GT’yi kullandıktan sonra gerçekten bu otomobile saygı duymaya başladım. Çok dengeli ve sürücüsünün isteklerini karşılayabilen bir otomobil. Ben bu aracı kullanırken çok keyif alıyordum. Keza yanlarında bulunarak bu aracı deneyimlemesine vesile olduğum insanlar da aynı şekilde çok keyif aldılar. Turlar sonrası herkesin ortak yorumu kendilerini yarışçı gibi hissettikleri yönündeydi. Bu çok önemli bir şey. Bu serüven süresince Mercedes-Benz’in sporcu ruhunu, sporcu kişiliğini benimsemeye başladım. Tabi, Mercedes-Benz de otomobillerinde bu sporcu yönü daha fazla öne çıkarmaya başladı. Son dört yıldır Mercedes-Benz ile senede 10-15 kadar aktivite yaptık. Toplamda 60-70 gün bu otomobillerle iç içe oldum. Bu nedenle Mercedes-Benz hayatımın bir parçası haline geldi.

Çekimde size eşlik eden Mercedes-AMG GT C hakkında neler söylersiniz?
GT C’yi ilk kez kullandım. Daha önce çok uzun süre GT S kullanınca bu otomobile adapte olmam da oldukça kolay oldu. Özellikle iç tasarımı aynı model ailesinden olduğu için GT S ile benzer. Sürücü koltuğuna oturduğunuzda kendinizi bir yarış aracı ya da uçak kokpitinde gibi hissediyorsunuz. GT C’nin fazladan bir 55 BG var. Bunu zaten hemen hissediyorsunuz. Sportif yapısı ön planda bir otomobil. Piste uygun bir sürüş deneyimi sunuyor. Genel olarak GT serilerinin hepsi yolda çok rahat kullanılabilir. Aracın sürüş sırasındaki konforu ve güvenlik hissi oldukça güzeldi. Açıkçası ben kendimi GT C’nin bir parçası gibi hissetim. Rengi de çok güzel bu arada. Kırmızının çok hoş bu tonu otomobilin tasarımını başarıyla öne çıkarıyor.

2018-11-02T17:26:32+03:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.