Loading...

“A-Serisi zaten çok güçlü bir üründü; yine de geliştirme bölümündeki meslektaşlarımız yeni modelle işleri daha da ilerletmeyi başardılar.
Beklentilerin yüksek olduğunu biliyoruz. Ne de olsa 20 sene önce A-Serisi ilk kez piyasaya sürüldüğünde, otomobilin tasarımı ve gelişmiş teknolojik özellikleri endüstride derin bir iz bırakmıştı. Şimdiki A-Serisi modeli müşterilerden haklı sebeplerle büyük saygı görüyor. Pek çok sofistike özelliği ve çekici tasarımıyla Yeni A-Serisi’nin de heyecanla karşılanacağından eminim. Öncelikle, müşterilerimizi dikkatle dinledik ve onların isteklerini yeni modelimize aktarmak için çok çalıştık. Ayrıca Yeni A-Serisi’ni, akıllı teknolojik gelişmelerle donattık, tabii ki müşterileri şaşırtmak için.

Örneğin yeni kullanıcı ara yüzü konseptimiz, otomobille sürücü arasında sezgisel bir aracı işlevi görüyor. Bu sistemi bizzat deneyen herkes bunun sağladığı büyük artı değeri hemen anlayacaktır. Sistem, müşterilerin doğal bir şekilde konuşarak otomobille iletişim kurmasını sağlıyor. Bu araç sınıfı için tamamen yeni bir özellik olsa da, bunun yakında müşterilerin beklediği bir şey ve yeni bir araç sınıfı standardı olacağını düşünüyorum. Mercedes-Benz, Yeni A-Serisi’yle en çağdaş teknolojiyi giriş seviyesindeki bir araca dâhil etmenin mümkün olduğunu kanıtladı. Bu yolun devamında, otomobil için akıllı telefonunuza indirdiklerinize benzer güncellemeler yayınlıyor olacağız. Bu güncellemeleri takip ederek, aracınızda her zaman en yeni yazılımın kurulu olmasını sağlayacaksınız.

Yeni A-Serisi’yle ilgili en sevdiğim şeylerden biri, otomobile bindiğinizde nasıl hissettiğiniz: Üzerinize tam oturuyormuş gibi. Tek bir konsept altında birleşen pek çok farklı özelliğin bir kombinasyonuyla bu etkiyi yaratabildik.”
Axel Harries
Ürün Yönetimi ve Satış Şefi

“Geliştirilmesine katkıda bulunduğum özelliklerden biri de A-Serisi’nin kendi aramızda “Sihirbaz” adını verdiğimiz kurulum asistanı. Bu, müşterilerin otomobillerinin nasıl çalıştığını hızlı bir şekilde anlamalarını sağlayan son derece sezgisel bir sistem.

Kullanıcı ara yüzünü tasarlarken; “Bir kişi tek seferde ne kadar bilgi alabilir?”, “Ekrana bakan sürücünün odak noktası neresi?”, “Ekrana ne kadar bilgi sığdırılabilir?” gibi pek çok önemli soruyu yanıtlamamız gerekiyordu.
Ben bilişsel bilim eğitimi aldım. Bu, görsel algı, öğrenme ve duygular gibi yüksek bilişsel özelliklerin bilimi. Bu disiplin bilgisayar bilimi, psikoloji, nöroloji, dilbilim, matematik ve mantığın kesişme noktasında bulunuyor. Bunun sonucunda, eğitimim esnasında kazandığım disiplinler arası birikim, insanlarla makineler arasındaki arabirimi farklı perspektiflerden analiz etmemi ve etkin çözümler geliştirerek buna karşılık verebilmemi sağladı.”
Simone Kurek
Etkileşim Mühendisi

Kullanıcı deneyimini geliştirirken üç amacım vardı. İlk olarak, içerik ve kontrol tasarımının hem modern olduğundan, hem de insanları anında evlerinde hissettirdiğinden emin olmalıydım. Müşterilerin Yeni A-Serisi’ni hemen anlamalarını istiyordum.

İkinci olarak, müşterilerin gerçekten sevecekleri, sadece ilk birkaç hafta değil, uzun süre keyif alacakları bir şey geliştirmeye çalıştım. Araca her bindiklerinde; “Harika! Otomobilim bana tam olarak ihtiyacım olan bilgileri veriyor!” demelerini istedim.

Üçüncü olarak, insanlar birbirinden çok farklı oldukları için farklı insanlara ve farklı ruh hallerine göre ayarlanabilecek bir sistem yaratmak istedim. Herkesin kişiselleştirebileceği bir sistem…
Marco Santi
Kullanıcı Deneyimi Mühendisi

Yeni A-Serisi’ni, Renk ve Malzeme Tasarım ekibinin bulduğu tanımlamayla, “havalı bir yaşam tarzı otomobili” olarak görüyoruz. Yeni ve beklenmedik bir şekilde çığır açmaya, sıcak ve soğuğu karıştırmaya hazırlandık ama Mercedes-Benz’in renk tarihini hep göz önünde bulundurduk. Son derece yaratıcı bir dönem başladı. Moda ve müzik dünyasındaki eğilimleri araştırdık, sokak tarzı bloglarını okuduk, moda gösterilerine katıldık ve Milano Mobilya Fuarı’na gittik.

Yeni A-Serisi’nin renkleri havalı ve şık olmalıydı. En sonunda bulduğumuz çözüm yolu, son moda bir dış boyayla, ilerici bir iç düzenlemeyi birleştiren şeyler oldu. Bunlardan biri genç enerjili Style Line (Style Tasarım Konsepti). Bunun spor giyimle olan ortak yönleri, siyah ve neva grisi kumaş ve spor görünüşlü turuncu dikişlerde bariz bir şekilde görülüyor. Soğuk indigo mavisi iç döşeme rengi için blue jean kumaşından ilham aldık. Bu, kendinden emin ve şehirli bir enerji yayıyor. Doğal, açık gözenekli ahşabı da içeren unsurlarıyla Progressive Line (Progressive Tasarım Konsepti), A-Serisi’ne otantik ve Mercedes-Benz’e has bir duygu veriyor. Sportif AMG Tasarım Konsepti ise, iç mekânda A-Serisi için özel olarak geliştirilmiş metalik dijital beyaz dış renge çok yakışan, siyah/titanyum gri inci ve siyah/neva grisi gibi kombinasyonlardan faydalanıyor.

Bir diğer uyarlanabilir özellik ise 64 renk ayarı sunan, tercihe bağlı (AMG Tasarım Konsepti ile standart) ambiyans aydınlatması. Farklı ruh hallerini yansıtan ışıkları kullandık. Aydınlatılmış başlıklar özellikle hoş bir A-Serisi özelliği ve en son Mercedes-Benz gösteri araçlarına bir selam niteliği taşıyor.
Claudia Braun
Renk ve Malzeme Tasarımı Şefi

A-Serisi’nin prototipini sürecin en başlarında geliştirdik. Bu sayede otomobilin içine girip dışarıya bakabilmemiz mümkün oldu. “A” sütununun inceltilmesi, yan aynayla arasında daha geniş bir aralık yarattı. Bu da sürücünün çapraz açısında kalan yayaların veya bisikletlilerin daha kolay saptanmasını sağlıyor. Kapılar için gerçekten tasarımın sınırlarını zorladık. Artık kapılar daha ince ve sürücüye 3.5 cm daha fazla dirsek alanı tanıyor.

Meslektaşlarımdan biri tutkulu bir bisikletçi ve bisikletini aracın dışında bir bisiklet askısında taşımak istemediğine dikkat çekti: Bisikletinin bagajda güvende olmasını istiyordu. Biz de bunu mümkün kıldık. Arka aydınlatma grubunu bölerek bagaj kapısının genişliğini arttırdık. Artık meslektaşımın tek yapması gereken bisikletinin tekerleklerini hızlıca çıkartmak, böylece arka koltuğu katlamaya gerek kalmadan bisikleti rahatça bagaja sığdırabilecek. Bebek arabaları da Yeni A-Serisi’nin bagaj bölümüne kolayca sığıyor. Ayrıca artık eski modellerdeki gibi dört değil, tam altı kasa içecek taşımanız mümkün.
Frank Weinert
Kompakt Otomobil Konstrüksiyonu Şefi

A-Serisi, akıllı telefonlarla büyüyen genç insanlar için. Artık bu müşteriler otomobille eskisinden çok daha fazla iletişim kurabilecekler. Modelin seri ismindeki “A” harfi Avangart (Öncü) yaklaşımı temsil ediyor.

Çok yaygın görülen bazı güçlüklere verdiğimiz yanıt niteliğindeki, kablosuz şarj etme gibi bazı özelliklerde bu avangart yön öne çıkıyor. Sadece akıllı telefonumu alana koyuyorum ve alet otomatik olarak şarj olmaya başlıyor. Etrafta şarj aleti veya priz aramama gerek yok. A-Serisi’nin tam potansiyeli, Mercedes me uygulamasıyla kombine edildiğinde ortaya çıkmaya başlıyor.
Christian Gugel
Mercedes me Connect Ürün Sorumlusu

Yeni A-Serisi’nin benzersizliğine, ferah bir yapı ile ekran ve kontrol özelliklerinin son teknoloji tasarımıyla ulaşıldı. Sade ve minimal tasarım yaklaşımımız içeriden gelen bir devrim yaratıyor.

Geniş ekran tamamen dijital ve hiçbir mekanik parça bulunmuyor. Hız göstergesi bile tamamen dijital. Bu gelişmeler bir süredir S-Serisi sürücülerinin kullanımına açıktı ve artık kompakt otomobil müşterilerinin de bunlardan faydalanmalarının zamanı geldi. Telefon ve navigasyon sistemleri Yeni A-Serisi’nin standart özellikleri arasında ve bunlar orta konsoldaki dokunmatik yüzeyle kontrol edilen multimedya sistemine dâhil.

Otomobilin gece görünüşünü gündüz görünüşünden bile daha fazla beğeniyorum. Tercihe bağlı ambiyans aydınlatması özelliğinin, bu araç sınıfında ilk kez kullanılabiliyor olmasıyla gerçekten gurur duyuyorum. Doğrudan ve dolaylı aydınlatmanın bir kombinasyonu ve 64 renk seçeneğiyle çok özel seçenekler yaratabiliyor. Bu özelliği çok bütünlüklü bir şekilde uygulamayı başardığımızı hissediyorum. İç aydınlatmanın, yolun en başından beri en çok önem verdiğimiz meselelerden biri olması, bunu başarmamızı mümkün kıldı. Havalandırma çıkışlarının tasarımını da yeniledik. Şimdi biraz türbinleri andırıyorlar ve üzerlerinde ışık bulunuyor. Eğer ısıyı düşürürsem, maviye dönüyorlar; ısıyı yükselttiğimde ise kırmızıya. Bu tip detaylar bizim için önemliydi.
Hartmut Sinkwitz
İç Tasarım şefi

A-Serisi’nin bu araç sınıfındaki en sportif ve ilerici otomobil olmasından ötürü, biz dış tasarımcılar olarak çabalarımızın büyük bir kısmını yeni model için doğru oranları elde etmeye yönelttik.

Oranlar, otomobil tasarımının temel unsurudur ve Mercedes-Benz, heyecan verici oranlarıyla tanınır. Her şeyi mümkün olduğunca basit ve sade tutmak istediğimiz için her şeyin tam doğru yerinde olduğundan emin olmaya çalışıyoruz.

İşimiz, daha da büyük bir berraklığa ulaşmak. Objeler için formlar yaratırken çizgileri değil yüzeyleri kullanıyoruz. Benim için Yeni A-Serisi’nin en ilgi çekici özelliği ise ön kısmın alt tarafındaki Panamericana radyatör ızgarası ile şık ve son derece güçlü Multi-beam LED teknolojisine sahip farlar. Ön alt kısım muhtemelen verdiğimiz en radikal kararlardan biriydi. Spor görünüşünün yanı sıra, Yeni A-Serisi’nin bir kaza durumunda yayalar için maksimum güvenlik sağlaması bizim için çok önemli olduğundan, bu tasarımda karar kıldık. Büyük tekerlekleri de aracın öne çıkan özelliklerinden.

Yeni A-Serisi’ni tasarlarken karşılaştığımız en önemli güçlük, selefinin son derece sportif görünüşünü korurken daha yüksek bir işlevsellik seviyesine ulaşmak istememiz oldu. Bunun üstesinden son derece iyi bir şekilde geldiğimizi düşünüyorum. Bir otomobilin hem akıllı hem de güzel olması gerekir ve A-Serisi iki alanda da kesinlikle başarılı.
Roger Lesnik
Dış Tasarım şefi

2018-11-02T17:27:52+00:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.