Loading...

Şüphesiz popüler kültür algımızı Amerika Birleşik Devletleri yönetiyor ve son birkaç senedir en sık konuştuğumuz konular Hollywood menşeili. Öreğin üç yıl önce Akademi Ödülleri’nde ana dallardaki adaylar arasında bir tane bile siyahi oyuncu olmaması üzerine “Oscars So White” kampanyası başlatılmıştı. Eş zamanlı olarak kadın oyuncuların da erkeklerle aynı ölçüde para kazanması için kampanyalar yürütülüyordu. Ünlüler peşi sıra bu konuda makaleler kaleme aldılar. Ve en sonunda geçtiğimiz kış #metoo kampanyası başlatılarak göz yumulan taciz konuları korkusuzca tartışıldı. Kadınlar ABD’de protestolar yaptı, sloganlar her zaman olduğu gibi akıllıca yapılmış esprilerden oluşuyordu. Son olarak ülke genelinde lise öğrencileri, hatta 11 yaşındaki gençler bile sokaklarda bireysel silahlanmanın son bulması için yürüyüşler yaptı, taptıkları müzisyenler onlara eşlik etmek üzere konserler verdi. Time dergisi Florida’da silahlı saldırı ardından sağ kalan gençleri kapağına taşıdı ve geleceğimizi onların şekillendireceğini söyledi.

Yukarıda bahsi geçen bu hararetli tartışmaların çıkış noktası sonucunda ortaya çıkan başkaldırılar yeni değil. Doğruyu savunanlar, eşitlik için başkaldıranlar ve bir çağa şekil verenler hep vardı. Tartışmaların ateşli bir hale dönmesini sağlayan ve herkesin bu konuları konuşmasının sebebi ise konuyu masaya yatıranların Hollywood yıldızları oluşuydu. Onlar ilk önce kendi haklarını savundular, ardından el ele tutarak geri kalan herkesin ayaklanmasını sağladılar.

Normların ötesinde
Trend otoritesi WGSN’e göre 2019 başta olmak üzere geleceği etkileyen trendlerden üçü tam da bu olayların neticesinde filizlendi. Bunlardan ilki Comfort/Discomfort. Çıkış noktası hevesli ama aynı zamanda kaygılı Millenial’lar (Y kuşağı). Yeni jenerasyon belki de herkesten daha çok meyilli ezberleri bozmaya ve konfor alanının dışına çıkmaya. İçlerindeki hiç sönmeyen ateş ise iki şeye yorulabilir: Fırtına ya dinecek ya da bundan sonra kaos daha da artacak. Ateşli saldırılar ardından meydanlara dokunan okullular bunun en büyük örneği. Gelenekleri yıkıp alışılmışın dışına çıkmayı seviyorlar.

Zinciri devam ettiren bir diğer trend ise Protect/Protest. Bilgi 2019’da hiç olmadığı kadar değerli olacak. Mükemmel olmamız gerekmiyor, sadece kimliğimize sahip çıksak yeterli olacak. Bunun bir adım ötesinde Individual/Inclusive yer alıyor. Kendimizi anlamak, ne istediğimizi bilmek önemli. Ki zaten yeni jenerasyon her şeyi kendi istekleri doğrultusunda şekillendiriyor. Ancak önemli olan kendimize dönerken, kolektiviteyi terk etmemek. Biz olmayı bilmeli ve komün kurmalıyız. Birlikte olabilmek adına da kreatif olmalıyız.

Teknoloji ve doğa el ele
WGSN’in belirlediği bir diğer trend zincirinin odağındaysa doğa var. Town/Country. Yani daima zihnimizi kurcalayan bir ikili. Şehir hayatı ve şehirden kaçış. Pek tabii bunun sebebi sadece bir wellness akımına ayak uydurmak değil, aynı zamanda son dönemin çok konuşulan ‘sürdürülebilirlik’ kavramını gerçekten sürdürülebilir kılmak. İşimizin, yediklerimizin, giydiklerimizin sürdürülebilir olması için en başta yaşadığımız hayatın sürdürülebilir olması gerekiyor. Bunun için bir kasabaya yerleşmek gerçekten de gerekli olabilir, ancak buradaki kilit nokta şehir ve kasaba arasındaki köprüyü güçlü temellerle bağlayabilmek.

Trendlerin birbirleriyle çakışması da ön görülüyor. Zira şehri bırakmak istesek ya da istemesek de teknoloji her zamankinden daha büyük önem arz edecek. Bunun sebebi insanların daha çok üretme ve ortaya ürün koyma isteği. Creativity/Complacency başlığı altındaki bu trende göre teknoloji bir tehdit değil ve işimizi teknoloji yardımıyla yürütmeyi öğrenmeliyiz.

Bu da son adımda bizi kritik üretim sürecine doğru sürüklüyor. Trendin ana başlığı Reaction/Creation. Üretmek ve tasarlamakla alakalı. Tasarım, çünkü yeni jenerasyon en çok buna değer veriyor, sosyal medyadan ilham alıyor. Hedef karşı çıkmak değil, birlikte hareket etmek.

Sürekli bir değişimin içindeyiz ancak bugünlerde en fazla gerçeklere ve şeffaf olmaya özen gösteriyoruz. Sesimizi duyurabilmek ve varlığımızı belli etmek istiyoruz. Bunun için de daima yaratıcı olmalıyız ve üretmeliyiz. Dataları, sosyal medya takiplerini bir kenara bırakacak olursak her şeyin özünde sevdiğimiz ve ruhumuza dokunan şeyleri yapmak var. Duygularımızla hareket etmenin tam zamanı!

2018-11-02T17:37:34+00:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.