Loading...

47 yaşındaki girişimci Martin Semm, yakın zamanda bir İngiliz klasik otomobil tutkunundan satın aldığı sıra dışı otomobiliyle ilk uzun yolculuğuna çıkmak üzere. Otomobil kelimesi bu aracın hakkını vermek için yetersiz kalıyor. Zira kumaş tavanı açılmış haliyle bu otomobil gerçek bir efsane. Modadaki tüm değişimler karşısında ayakta kalabilmiş olan bu stil ikonunun fiyatı da şanına uygun şekilde yedi haneli bir rakamdan oluşuyor. Karşımızda dört tekerlekli bir sanat eseri duruyor: Mercedes-Benz 300 SL Roadster.

1957’de üretilmiş olan; dışı açık yeşil metalik boyalı, içi koyu yeşil deri kaplamalı, yumuşak tavanlı, 00.7500582 şasi numaralı bu otomobilin gerçekten eşi benzeri yok. Zira bu aracın ilk sahibi Oscar ödüllü, kadınların gözdesi, bir kaşı yukarıda bir kaşı aşağıda alaycı yüz ifadesi ve erkeksi karizmasıyla tanınan, Hollywood’un en gizemli karakterlerinden Clark Gable. Büyük bir otomobil tutkunu olarak tanınan ve tamamen kendine has büyülü bir havası olan dünya yıldızı Gable, bu açıdan Mercedes-Benz 300 SL’e benziyordu. Belki de bu ortak özellikleri onu bu otomobili satın almaya yöneltmişti.

60. DOĞUM GÜNÜNÜ BİR YOL FİLMİYLE KUTLAMAK
Bu sürüş, Martin Semm’in 215 BG ve saatte 250 kilometrelik maksimum hızıyla iftihar ettiği otomobiliyle ilk seferi olması açısından önem taşıyor. Ayrıca bu geziyi sıra dışı yapan başka bir özellik daha var: Bu sürüş deneyimi aynı zamanda Semm’in kişisel yol filmini oluşturuyor. 1950’lerin bu süper spor otomobili de başrolde yer alıyor. Bu macera, Bavyera Alpleri’nin; engebeli arazileri, keyif verici kavisleri ve kaliteli yollarıyla bilinen Starnberg’le Bad Tölz arasında kalan kısmında gerçekleşiyor. Mercedes-Benz 300 SL Roadster’ın 60. doğum gününü kutlamak için harika bir rota!

Üstü kapalı bir coupé olan efsanevi 300 SL “Gullwing” (Martı Kanat), üstü açık modelin piyasaya sürülmesinden üç yıl önce yollara çıktı ve anında gıpta ile bakılan bir spor otomobil oldu. 1952’de hem 24 Hours Le Mans hem de Meksika’daki Carrera Panamericana yarışlarını kazanan otomobilin yeni bir versiyonu olan bu aracın ruhunda başarı vardı. Yenilikçi yakıt enjeksiyon sistemi, 300 SL’in seri üretime geçen versiyonunu, selefi olan başarılı yarış otomobilinden bile daha güçlü hale getirdi. Saatte 250 kilometreye ulaşabilen hızıyla bu otomobil zamanının seri üretimdeki en hızlı otomobiliydi.Mercedes-Benz 1954 ile 1957 yılları arasında 1.400 adet “Martı Kanat” lakaplı Coupé üretti. Bunlardan 29’u süper sportif alüminyum versiyonuydu. Kısa süre sonra, “Super Light”ın kısaltması SL ekine sahip süper hafif bu spor otomobil tüm dünyada yolları fethetti.Üstü açık Mercedes-Benz 300 SL Roadster’ın bu ilk prototipi 1955’te tamamlandı. İlk kez 1957 yılının Mart ayında Cenevre Motor Show’da görücüye çıktı.

Gullwing’in bu çok beklenen takipçisinin üretimi Mayıs 1957’de başladı. 1963’e gelindiğinde 1.858 adet üstü açık 300 SL üretilmişti.Clark Gable’ın hem Roadster’ı hem de Gullwing’i vardı. Dönemin gözde ünlülerinden pek çok kişi de Mercedes-Benz 300 SL’in sunduğu lüksün cazibesine kapılmıştı. Bunlar arasında Romy Schneider, Tony Curtis ve Horst Buchholz gibi aktörler, Gunter Sachs ve Porfirio Rubirosa gibi playboy’lar, Mercedes-Benz yarış efsanesi Rudolf Caracciola ve ayrıca sayısız politikacı, iş dünyasından isimler, şeyhler, baronlar ve krallar bulunuyordu.

Martin Semm, tıpkı Clark Gable gibi bir stil, hız ve otomobil tutkunu. Kendi otomobilleri içinde en çok 300 SL’i seviyor. Onun da hem Roadster’ı hem de Gullwing’i var. Bu otomobilleri sürmeyi sevse de, kendini yılda 1.500-2.000 kilometreyi geçmeyecek sakin gezilerle sınırlandırıyor.

Starnberg Gölü’nden Alpler’e uzanan tur boyunca, yolda hayranlıklarını gizlemeyen onlarca kişi tarafından aracın fotoğrafı çekiliyor. Semm, 300 SL ile her dışarı çıktığında otomobilin üretim yılı ve motor performansıyla ilgili sorulara muhatap olduğunu söylüyor. Sorulara cevap verirken ki mutluluğu, böyle bir otomobile sahip olmanın ayrıcalığını yaşadığını gösteriyor.

300 SL meraklısı Semm; “Bu otomobilin doğrudan ve saf sürüş karakterini seviyorum” diyerek hayranlığını ifade ediyor. Ayrıca; “Eskiden ne hidrolik direksiyon, ne klima, ne tümleşik bilgisayarlar, ne de uydudan bilgi alan sürüş sistemleri vardı” diyor. Tabi onun bir sürüş sistemine ihtiyacı yok, çünkü Yukarı Bavyera’yı avcunun içi gibi biliyor. Martin Semm tüm zamanların en büyüleyici otomobillerinden birini kullanıyor, kendi Carrera Bavaria yarışında mücadele ediyor. Bu onun için son derece duygusal ve keyifli bir deneyim. Direksiyon başında otururken, elde etmek için çok uğraştığı bir rüyayı yaşıyor adeta.

Ayağını gaz pedalına her basışında kaputun altındaki sıralı altı silindirli motorun o karakteristik kükreyişini duyuyoruz. 1.350 kilogramlık otomobil hız sınırına yaklaşırken Semm’in gözleri adeta Gable’ın gözlerini andıran bir şekilde parıldıyor.

Semm; “Otomobilin gerçek niteliklerini ancak onu sürerken anlayabiliyorsunuz” diye açıklıyor ve devam ediyor: “3.000 devirde motorun sesi derin ve zengin geliyor. Bunun üstüne çıktığınızda kaputun altında bir canavar yattığını düşünüyorsunuz. Son sürate çıktığınızda ise aracın o hırıltılı kükreyişi kulağa büyük bir doğa olayı gibi geliyor.” Semm en kıymetli otomobiliyle bir tur attığı zaman çevredeki insanlar bir anlığına 1950’lerin altın çağını yaşıyor.

2018-04-09T12:25:26+03:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.