Loading...

On yıllar önce, insanların sosyal medya paylaşımları yerine telefon konuşmaları ile iletişim kurduğu dönemlerde, Almanya’daki telefon kulübelerinde “Görüşmenizi kısa tutun” mesajları yer alıyordu.

Bu mesajlar, Hans Werner Aufrecht ve Daimler-Benz’den iş arkadaşı Erhard Melcher’in 1967 yılında kurdukları firmanın ismine de ilham kaynağı oldu. İkili, firma ismini oldukça kısa tutarak AMG adını verdi. Mercedes-Benz otomobilleri motor sporlarında kullanmak amacıyla modifiye etmek ve seri üretim araçları geliştirerek performanslarını iyileştirmek amacıyla kurulan AMG, bugün global bir marka haline geldi. Bu üç harf, kurucularının soy isimleri ile Hans Werner Aufrecht’in doğduğu, Stuttgart yakınındaki küçük bir köyün adını simgeliyordu: “Aufrecht”, “Melcher”, “Großaspach”

Bugün bu firma Mercedes-AMG adıyla biliniyor ve firmanın Affalterbach’taki merkezinde bin beş yüz çalışanı var. Markanın yeni merkezi ise kurulduğu zamanki merkezin sadece birkaç kilometre uzağında bulunuyor. 1990’dan beri Mercedes-Benz ile işbirliği yapan marka, 2005’ten beri Daimler AG bünyesinde faaliyet gösteriyor. Nefes kesen spor otomobiller ve yüksek performanslı modeller üreten AMG’de motorlar el işçiliği ile üretiliyor.

Firma 2009’da Affalterbach’ta tamamen kendi bünyesinde modeller üretmeye de başladı. Şu anda üretilen en güncel seri ise, sıra dışı performansı ile 1950’lerin efsane 300 SL spor otomobillerinden ilham alınarak, incelikle üretilmiş özellikleri birleştiren ve fazlasıyla spor bir otomobil: Mercedes-AMG GT. Bir coupé olan GT, yüksek performanslı iki seçeneği ile iki yıldır piyasada yer alıyor.

AMG GT ailesi, firmanın 50. yılı olan 2017’nin ilkbaharından itibaren iki versiyonlu bir Roadster ve türünün en iyisi olan AMG GT R Coupé’nin katılımları ile genişletiliyor. Tüm modeller güçlerini, AMG tarafından geliştirilmiş ve 2015 ilkbaharında piyasaya sunulmuş V8 güç ünitelerinden alıyor. Motorlarda çift turbo besleme ve direkt yakıt enjeksiyonu bulunuyor. Dört litre hacimli V8 ünite, aracın modeline bağlı olarak 462 BG ile 585 BG arasında güç üretiyor. GT R, 100 kilometre hıza 3.6 saniyede ulaşıyor ve saatte 318 kilometre maksimum hıza çıkabiliyor.

AUFRECHT’İN TUTKUSU
1950’lilerdeki gençlik yıllarında Mercedes-Benz yarış otomobillerini süren pilotları kahramanı olarak gören AMG kurucularından Aufrecht’in, Daimler-Benz motor sporları departmanında çalışma hayali, kısa süreli de olsa gerçekleşti. Mercedes-Benz geliştirme takımında bir işe girmeyi başaran Aufrecht, 1964’te, fabrikanın yarışlardan çekilmekte olduğunu öğrendi.

Fakat Aufrecht vazgeçmedi; tam tersine, Großaspach’taki evinin garajında hayalinin peşinden koşmaya devam etti. Meslektaşları Erhard Melcher ve Manfred Schiek ile birlikte, o zamanlar Almanya’nın seri üretim otomobilleri arasında en hızlısı kabul edilen, E112 model serisinden bir 300 SE üzerinde modifiye çalışmaları yaptılar. Amaçları, bu otomobili diğer araçlarla rekabet edebilecek seviyede bir turing yarış otomobiline dönüştürmekti. Ekip kısa zamanda başarıya ulaştı ve Manfred Schiek bu araçla 1965 Alman Turing Otomobilleri Şampiyonası’nda on yarış kazandı.

Elbette bu zaferin haberi çabucak yayıldı ve diğer yarış sürücüleri ve binek otomobil sahipleri de büyük bir hevesle, kendi araçlarının performansını en üst seviyeye çıkarmak için motor uzmanları Aufrecht ve Melcher’e gelmeye başladı. Aufrecht bu süreç için; “Aslında tek istediğimiz motor sporlarında yer almaktı, fakat bunu finanse etmek için dışarıdan gelen modifikasyon işlerini kabul etmeye başladık” diyor.

Mercedes-Benz araçların yüksek performanslı otomobillere dönüşmesine yardımcı olan bu ek işler, yıllar içinde düzenli siparişler haline geldi. Global bir marka olma yolundaki büyük atılım ise 1968 Mart ayında W 109 serisine ait 300 SEL 6.3’ün piyasaya sürülmesiyle gerçekleşti. Türünün en iyisi olan bu model, S-Serisi’nin halefiydi. Mercedes-Benz 600’ün otomatik vitesine ve V8 motoruna sahip olan bu lüks sedan, bir spor otomobilin performansını sunuyordu. Genç firmanın yenisini alacak parası olmadığı için toplama bir araç üzerinde yaptığı yaklaşık iki yıllık zahmetli çalışmalar sonucunda, AMG’nin yarış kazanan otomobili ortaya çıktı. Kalifiye motor uzmanlarının elinden çıkan bu araçta; hassas mühendislik çalışmaları sonucu motor hacminin 6,8 litreye çıkarılması, motorun ürettiği gücü 250 BG’den 400 BG’ye yükseltti. Bu ağır sedan 1971’deki “SPA 24 Hour” yarışında çok daha hafif olan rakiplerini gölgede bıraktı. AMG, bu başarıyla bir gecede yarış severlerin tanıdığı bir marka haline geldi.

2018-01-17T14:32:38+03:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.