Loading...

BİLGİSİZLİĞİNİZİ BAĞRINIZA BASIN

Dünyayı değiştiren girişimcilere baktığınızda, çoğunun bunu gençken yaptığını görürsünüz. Bunun sebebi basittir: Gençken neyi bilmediğinizi bilmezsiniz. Bu size güç verir; çünkü eğer girişeceğiniz yolculuğun zorluğunu bilirseniz ona başlamayabilirsiniz. Örneğin ben gençken Apple’da çalıştım. Kapı kapı dolaşıp Macintosh’u tanıtıyordum, o zamanlar yeni bir işletim sistemiydi. Bunun ne kadar zor olabileceğine dair bir fikrim yoktu. Bugün bir firma beni arasa ve “Guy, yeni bir işletim sistemimiz daha var” dese, yine bunu yapar mıydım? Sanmıyorum, çünkü bunu yapmanın ne kadar zor olduğunu biliyorum. Ancak 20 ya da 30 yaşında biri ne kadar zor olduğunu bilmez ve deneyebilir. Sürpriz bir şekilde başarılı da olabilir.

ENDİŞE ETMEYİN, RAHAT OLUN

Birçok insan planlamaya çok, yapmaya az zaman harcar. Benim deneyimim bana şunu söylüyor: Teknolojiden nasıl faydalandığınızı, satış stratejinizi ve beş yıllık bir finansal öngörü içeren 50 sayfalık bir iş planına ihtiyacınız yok. Bir girişimcinin sunabileceği en iyi teklif şudur: “Size ürünü göstereyim!” Bu, dünyayı değiştirmeye giden ilk adımdır; başlayın, piyasaya girin. Yaparken öğrenin. En önemli şey nerede başladığınız değil, ne kadar hızlı değiştiğinizdir.

YAPTIĞINIZ İŞİ SEVEN İNSANLAR BULUN

Olası çalışanlarını ararken birçok insan iki temel kritere bakar: Eğitim geçmişi ve iş deneyimi. Sizinle beraber dünyayı değiştirecek bir ekip oluşturmanın bir anahtarı daha olduğunu öğrendim: Yaptığınız işi seviyorlar mı?
Otomobil, sörf tahtası, web sitesi ya da her ne ile uğraşıyorsanız, ekibiniz bu işi seviyor mu? Bir insan doğru eğitim geçmişine, doğru iş deneyimine sahip olabilir, ancak tutkusu yoksa ya da yaptığı işten heyecan duymuyorsa sizin için doğru kişi değildir.

İlk bakacağınız şey bu olmalı. İş deneyimine ve eğitim geçmişine bundan sonra bakın. Eğer seçmeniz gerekirse, yaptığı işi seven kişiyi seçin. Diğer her şey ikinci plandadır.

SONRAKİ ADIMA ATLAYIN

Sonraki büyüme adımına atlamak inovasyon için çok iyi bir zihinsel yöntemdir. Aynı konumda kalıp bir işi yüzde 10 daha iyi yapmak yerine bir sonraki büyüme adımına geçin. Geçmişten bir örnek verelim: Eskiden Amerika’da buz hasadı diye bir iş kolu vardı. 1900’lerde buz hasatçıları donmuş bir göle gider, bir buz küpü keser, onu bir kızağa yerleştirir, bir at yardımıyla başka bir yere çekerlerdi. Otuz yıl sonra bu kez buz fabrikaları buz ihtiyacını karşılıyordu; su belirli bir lokasyonda donduruluyor, fabrika çalışanı buzu kamyona yüklüyor, kamyon da buzu evinize getiriyordu. Bugün herkesin kendi buz fabrikası var, ismi de buzdolabı. Buz hasatçılarının hiçbiri buz fabrikasına, buz fabrikalarının hiçbiri buzdolabı üreticisine dönüşmedi. Problem işte burada: Birçok organizasyon kendini hâlihazırda yapmakta olduklarıyla tanımlıyor; ancak dünyayı değiştiren büyük teknolojiler aynı eğride kalıp biraz daha iyi yapmanızla değil, bir sonraki adıma geçmenizle ortaya çıkıyor.

2018-01-18T14:07:36+00:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.