Loading...

Öncelikle, bu yorucu yarışın ardından dinlenebildiniz mi?
Az çok dinlendim sayılır, ancak hâlâ yorgunum. Normalde olacağımdan daha yorgunum.

Karaya çıkalı altı hafta olmasına rağmen hala yorgunsunuz?
Evet, denizde geçirdiğim 74 gün boyunca tek seferde bir saatten uzun hiç uyumadığım düşünülürse gerçek anlamda dinlenmiş olmak zaman alıyor. Aslında çoğu gün her iki ila dört saatte bir, sadece 20 ila 40 dakika arası uyudum. Bu nedenle uyku düzenimin normale dönmesi biraz zaman alıyor.

Bu şartlar altında uyku kritik öneme sahip değil mi?
Uykusuz kalmıyorsunuz, sadece farklı bir uyku düzeni kullanıyorsunuz. Yarıştan önce, “Uyku Polisi” olarak tanımladığım iki araştırmacıyla beraber uyku egzersizleri yaptım. Her iki saatte sadece 20 dakika uyuyarak idare edebilmek için yarıştan üç hafta önce çalışmalara başladım.

Bu derece bir uykusuzluğa dayanmak zor değil mi?
Vücudunuzu derin uyku uyumadan devam etmesi için eğitmelisiniz. İlginç olan ise vücudumuz bunu başarabiliyor. Yine de böyle bir yarışta sürekli olarak yorgunlukla mücadele ediyorsunuz. Her gün, tükenmeye yakın bir şekilde yelken kullanıyorsunuz. Dalgıçların yaşadığı derinlik sarhoşluğuna benziyor. Basit bir aritmetik işleminde bile beyniniz duruyor ve işlemi yapamıyorsunuz. Her şey bulanıklaşıyor.

Yelkenli kullanmanın dışında nasıl antrenman yapıyorsunuz?
Haftada on saat fitness çalışıyorum; hem güç, hem de dayanıklılık antrenmanları yapıyorum. Ancak dünya çevresinde yarışacaksanız zihinsel antrenman fiziksel antrenmandan çok daha fazla önem taşıyor. Bir spor psikoloğu ile çalışıyorum.

Psikolojik olarak nasıl bir hazırlık çalışması yapıyorsunuz?
Yarış sırasında olabilecek her şey hakkında konuşuyoruz. Çok kötü bir olay yaşanırsa kendimi nasıl motive edebileceğimden bahsediyoruz. Örneğin, Güney Okyanusu’nda bir fırtına sırasında 10 metrelik dalgaların arasında kalmışken ve binlerce deniz mili yakınımda kimse yokken nasıl sakin kalabilirim? Böyle bir şey olursa zihniniz size “Bunu atlatamayacaksın! Öleceksin!” diye bağırır. Fakat bununla başa çıkmanıza yardım edebilecek teknikler var.

Bize bir örnek verebilir misiniz?
Örneğin, tekne maksimum hızda giderken güvertenin altına inmek çok korkutucu olabiliyor. Dalgalar gövdeye çarpıyor ve dehşet verici bir gürültü çıkarıyor. Dışarısı zifiri karanlıkken ve güçlü bir rüzgârın iniltilerini dinlerken bu durum kalbinizi korkuyla dolduruyor. Bu çok ilkel ve olağan bir tepki. Böyle durumlara karşı bir imgeleme tekniği kullanıyorum. Zihnimi ve görüşümü teknenin kokpiti ya da güvertesi yerine, bulutların olduğu seviyeye çıkarıyorum. Bu bana, neler olduğuna dair daha geniş bir bakış açısı veriyor. Bu numara insana çok yardımcı oluyor, ancak öğrenmesi aylar alıyor.

Güvertedeyken özel bir güvenlik önlemi alıyor musunuz?
Güverteye mümkün olduğunca az çıkmaya çalışıyorum. Kokpiti her terk ettiğinizde kişisel bir risk değerlendirmesi yapmalısınız. Son yarışta tekne 37.2 knot’lık bir maksimum hıza ulaştı, bu yaklaşık saatte 70 kilometre ediyor. Bu hızdayken bir dalga tekneye vurduğunda güvertedeki her şey denize uçar. Tekne dalgaların arasında ilerlerken sürekli olarak hızlanıyor ve yavaşlıyor. Güverteye fırlatılıyor, teknede savruluyorsunuz. Ragbi oynamaya benziyor. Hızlı giderken güvertenin altına indiğimde bile korumalı bir kask takıyorum.

Bu yarışlardan ne öğrendiniz?
Hayatımda bugüne kadar 400.000 deniz mili yolkat ettim. Dünya çevresinde tekneyle dolaşmak için dokuz girişimde bulundum. En iyi olmayı istemenin insan doğasının bir parçası olduğunu öğrendim. Birçok insan başarının onları mutlu ettiğini düşünür, ancak ben olaylara farklı bir bakış açısıyla bakmayı öğrendim. Bence mutluluk başarının kaynağıdır. Bu durum bana, iyi hissetmeyi önceliklerim arasına almayı öğretti. Ayrıca, başarının her zaman sonuçlara yansımadığını anladım. Önemli olan şey yolculuğun kendisidir; yolculuk çetin ve zorlu olmalıdır, aksi takdirde bir anlamı yoktur. Sonuç olarak, karada ve denizde, önemli olan tek bir şey var: Devam etmek ve asla pes etmemek için gerekli gücü bulmak.

Bir sonraki Vendée Globe’da yarışacak mısınız?
Önce üçüncü, sonraki yarışta ise ikinci oldum. Bence bu işi bitirmenin zamanı geldi!

2018-01-18T14:40:15+03:00

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.